Egressos de Doutorado

Loni Grimm Cabral, 1994 (Prof. Malcolm Coulthard)
Professsora efetiva UFSC
The Role of Metaphor in Informative Texts
Currículo lattes 


Stella Maria Miranda Vieira, 1995 (Profª Carmen Rosa Caldas-Coulthard)
Professora da Universidade Federal de Pernambuco
The Oral/Written Contrast in EFL Learners’ Narratives
Currículo lattes


Lêda Maria Braga Tomitch, 1995 (Prof. José Luiz Meurer)
Professora efetiva da Universidade Federal de Santa Catarina
Reading: Text Organization Perception and Working Memory Capacity
Currículo lattes


Desirée Motta Roth, 1995 (Prof. José Luiz Meurer)
Bolsista de Produtividade em Pesquisa do CNPq
Rhetorical Features and Disciplinary Cultures: A Genre-Based Study of Academic Book Reviews in Linguistics, Chemistry and Economics
Currículo lattes


Thomas Laborie Burns, 1996 (Prof. Sérgio Luiz Prado Bellei)
Professor efetivo da UFMG
Perceptions of Power in the Contemporary American Novel
Currículo lattes


Miguel Nenevé, 1996 (Profª Susana Bornéo Funck)
Professor efetivo da Universidade Federal de Rondônia
Imperialism and Resistance in the Work of Margaret Laurence
Currículo lattes


Antônia Dilamar Araújo, 1996 (Prof. José Luiz Meurer)
Professora efetiva da Universidade Estadual do Ceará
Lexical Signalling: A Study of Unspecific Nouns in Book Reviews
Currículo lattes


Viviane Maria Heberle, 1997 (Profª Carmen Rosa Caldas-Coulthard)
Professora efetiva da Universidade Federal de Santa Catarina. Bolsista de Produtividade em Pesquisa do CNPq – Nível 1D
An Investigation of Textual and Contextual Parameters in Editorials of Women’s Magazines
Currículo lattes


Maria Lúcia Barbosa de Vasconcellos, 1997 (Profª Rosa Weingold Konder)
Professora efetiva da Universidade Federal de Santa Catarina
Retextualizing Dubliners: A Systemic-Functional Approach to Translation Quality Assessment
Currículo lattes


Philippe René Marie Humblé, 1997 (Prof. José Luiz Meurer)
Professor efetivo da Vrije Universiteit Brussel em Bruxelas (Bélgica)
A New Model for a Foreign Language Learner’s Dictionary
Currículo lattes


Maria do Perpétuo Socorro Rêgo e Reis Cosme, 1998 (Profª Bernadete Pasold)
Professora Adjunto da Universidade Federal do Piauí
Greek versus Modern Tragedy in Eugene O’Neill
Currículo lattes


Maria Cristina Schleder de Borba, 1999 (Prof. Walter Carlos Costa)
Professora efetiva da Universidade Federal do Rio Grande
The Translation of Wordplay in Alice in Wonderland: A Descriptive and Corpus-Oriented Study
Currículo lattes 


Maura Regina da Silva Dourado, 1999 (Profª Loni Kreis Taglieber)
Professora efetiva da Universidade Federal da Paraíba
Tracing Two EFL Students Writers’ Sense of Authorship
Currículo lattes 


Iria Werlang Garcia, 1999 (Profª Rosa Weingold Konder)
Professora da Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões
The Influence of a Native English Speaking Environment on the Pronunciation of EFL Brazilian Speakers: A Study of the Suprasegmentals
Currículo lattes


Gloria Gil, 1999 (Profª Barbara O. Baptista)
Professora efetiva da Universidade Federal de Santa Catarina
The Metalinguistic Dimensions of the Foreign Languages Classroom: Discourse Perspectives on Focus-on-Form Episodes
Currículo lattes


Débora de Carvalho Figueiredo, 2000 (Prof. José Luiz Meurer)
Professora efetiva da Universidade Federal de Santa Catarina 
Victims and Villains: Gender Representations, Surveillance and Punishment in the Judicial Discourse on Rape
Currículo lattes


Gladir da Silva Cabral, 2000 (Profª Bernadete Pasold)
Professor da Universidade do Extremo Sul Catarinense
Blood and Stone on Stage: Peter Shaffer’s Tragic Plays
Currículo lattes


Mailce Borges Mota, 2000 (Profª Barbara O. Baptista)
Professora efetiva da Universidade Federal de Santa Catarina
Working Memory Capacity and L2 Speech Production: An Exploratory Study 
Currículo lattes


Rodrigo Garcia Lopes, 2000 (Prof. José Roberto O’Shea)
Editor da revista Coyote
MindscapesLaura Riding’s Poetry and Poetics
Currículo lattes


Hélio Dias Furtado, 2000 (Prof. Dilvo I. Ristoff)
Professor efetivo da Universidade Federal do Rio Grande do Norte
The Reception of W. Somerset Maugham’s Works
Currículo lattes


Fernando Simão Vugman, 2001 (Profª Anelise Reich Corseuil)
Professor da Universidade do Sul de Santa Catarina
The Gangster in Film and Literature: A Study of a Modern American Monster
Currículo lattes


Michael Alan Watkins, 2001 (Profª Barbara O. Baptista)
Professor efetivo da Universidade Federal do Paraná
Variability in Vowel Reduction by Brazilian Speakers of English
Currículo lattes


Liane Schneider, 2001 (Profª Susana Bornéo Funck)
Professora efetiva da Universidade Federal da Paraíba. Bolsista de Produtividade em Pesquisa do CNPq
Race, Gender and Culture: Reconstructions of ‘America’ by Native Women Writers
Currículo lattes


Genilda Alves de Azeredo Rodrigues, 2001 (Profª Anelise Reich Corseuil)
Professora efetiva Universidade Federal da Paraíba. Bolsista de Produtividade em Pesquisa do CNPq – Nível 2
From Page to Screen: A Study of Irony in Adaptations of Jane Austen’s Emma
Currículo lattes


Antônio João Teixeira, 2001 (Profª Anelise Reich Corseuil)
Professor efetivo da Universidade Estadual de Ponta Grossa
‘Wherefore to Dover?’ Space and the Construction of Meaning in Filmic Adaptations of William Shakespeare’s King Lear
Currículo lattes


Carla Lynn Reichmann, 2001 (Prof. José Luiz Meurer)
Professora efetiva da Universidade Federal da Paraíba. Bolsista de Produtividade em Pesquisa do CNPq
Reflection as Social Practice: An In-Depth Linguistic Study of Teacher Discourse in a Dialogue Journal
Currículo lattes


Luiz Felipe Guimarães Soares, 2001 (Profª Anelise Reich Corseuil)
Professor efetivo da Universidade Federal de Santa Catarina
War-Joy and The Pride of not being Rich: Constructions of American and Brazilian National Identities Through the Discourse on Carmen Miranda
Currículo lattes


José Endoença Martins, 2002 (Prof. Dilvo I. Ristoff)
Professor da Fundação Universidade Regional de Blumenau (FURG)
A Politics of Conversion: From Nihilism to Love in Toni Morrison’s Fiction
Currículo lattes


Aleksandra Piasecka-Till, 2002 (Prof. José Luiz Meurer)
Professora efetiva da Universidade Federal do Paraná
Who’s Afraid of Political Correctness? A Study in Critical Discourse Analysis of British Newspapers
Currículo lattes 


Sara Rejane de Freitas Oliveira, 2002 (Profª Lêda Maria Braga Tomitch)
Professora efetiva da Universidade de Brasília
Mapping Reading Strategies in an Electronic EFL Learning Environment
Currículo lattes


Félix Augusto Rodrigues da Silva, 2002 (Prof. José Luiz Meurer)
Professor efetivo da Universidade Federal da Paraíba
A Linguistic Investigation into the Representation of the Landless Movement (MST) in the Press
Currículo lattes


Carlos Guilherme Hünninghausen, 2002 (Prof. José Roberto O’Shea)
Professor da Universidade do Sul de Santa Catarina
“Figures from the Air”: The Mediatised Verbal Performances of Laurie Anderson at Warner Brothers”
Currículo lattes


Rosana Denise Koerich, 2002 (Profª Barbara O. Baptista)
Professora efetiva da Universidade Federal de Santa Catarina
Perception and Production of Word-Final Vowel Epenthesis by Brazilian EFL students
Currículo lattes


Eliana de Souza Ávila, 2002 (Prof. Sérgio Bellei)
Professora efetiva da Universidade Federal de Santa Catarina
A Poet(h)ics of Intercultural Dissonance: Dynamics of Perception in Elizabeth Bishop’s Braz/silian Texts
Currículo lattes


Sonia Maria Gomes Ferreira, 2003 (Profª Lêda Maria Braga Tomitch)
 Professora efetiva da Universidade Federal de Santa Catarina
Mapping Passive X Active Reading Tasks in ESAP Teaching: Resonance for Motivation and Critical Thinking
Currículo lattes


Adriana de Carvalho Kuerten Dellagnelo, 2003 (Prof. José Luiz Meurer)
Professora efetiva da Universidade Federal de Santa Catarina
Self-Evaluative Reports: A Discursive Investigation of Teacher Reflectivity
Currículo lattes


Ana Cecília da Gama Torres, 2003 (Profª Lêda Maria Braga Tomitch)
Professora efetiva do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Santa Catarina
Working Memory Capacity and Reader’s Performance on Main Idea Construction in L1 and L2
Currículo lattes


Roberto Carlos de Andrade, 2003 (Prof. Dilvo I. Ristoff)
Professor efetivo da Universidade Federal de Roraima
Decentering the Center – Race Relations and Carnivalization in John Updike’s Rabbit ReduxThe Coupand Brazil
Currículo lattes 


Ritalice Ribeiro de Medeiros, 2003 (Profª Maria Lúcia Barbosa de Vasconcellos)
Subtitling as Culture Planning and Representations of Foreign Lands: Rotten Suburbs, Bucks and Raw Sugar in the English Subtitles of Terra EstrangeiraCentral do Brasil and Abril Despedaçado
Currículo lattes


Roberto Ferreira da Rocha, 2003 (Prof. José Roberto O’Shea)
Professor efetivo da Universidade Federal do Rio de Janeiro
Politics and Performance: Three Contemporary Productions of William Shakespeare’s Coriolanus
Currículo lattes


Neide de Fátima Cesar da Cruz, 2004 (Profª Rosa Weingold Konder)
Professora efetiva da Universidade Federal de Campina Grande
Pronunciation Intelligibility in Spontaneous Speech of Brazilian Learners’ English
Currículo lattes


Rosane Silveira, 2004 (Profª Barbara O. Baptista)
Professora da Universidade Federal de Santa Catarina. Bolsista de Produtividade em Pesquisa do CNPq
The Influence of Pronunciation Instruction on the Perception and Production of English Word-Final Consonants
Currículo lattes


Mark Edward Robinson, 2004 (Profª Viviane Maria Heberle)
In the Nation’s Interest: A Critical Discourse Analysis of the Issue of National Security in the U.S Presidential Debates of 1960 and 2000
Currículo lattes


Lincoln Paulo Fernandes, 2004 (Profª Maria Lúcia Barbosa de Vasconcellos)
Professor efetivo da Universidade Federal de Santa Catarina
Brazilian Practices of Translating Names in Children’s Fantasy Literature: A Corpus-Based Study
Currículo lattes


Luciani Salcedo de Oliveira Malatér, 2005 (Profª Viviane Maria Heberle)
Professora efetiva da Universidade Federal do Rio Grande
What I am Teaching, Why I am Teaching and also to Whom I’m Teaching: Discursive Construction of Prospective EFL Teachers
Currículo lattes


Stephan Arnulf Baumgärtel, 2005 (Prof. José Roberto O’Shea)
Professor efetivo da Universidade do Estado de Santa Catarina
Body Politics between Sublimation and Subversion: Critical Perspectives on Twentieth-Century All Male Performances of Shakespeare’s As you like it
Currículo lattes


Maria do Socorro Baptista Barbosa, 2005 (Profª Anelise Reich Corseuil)
Professora efetiva da Universidade Estadual do Piauí
The Pocahontas Narratives in the Era of the Romantic Representations of the Native Americans and their Influence on the Construction of an American National Identity
Currículo lattes


Paulo Leôncio da Silva, 2005 (Prof. José Luiz Meurer)
Professor efetivo da Universidade Federal de Alagoas
Teach-Instructionally Designing and Developing a Textlinguistic Self-Study Course on the Rhetorical Organisation of Academic Writing Genres: Minimising the Organisational Legwork
Currículo lattes


Ângela Lamas Rodrigues, 2005 (Prof. Sérgio Luis Prado Bellei)
Professora efetiva da Universidade Estadual de Londrina
Forgetting Shakespeare: Resistance to the Hegemony of English in Sub-Saharan Africa
Currículo lattes


Celso Henrique Soufen Tumolo, 2005 (Profª Lêda Maria Braga Tomitch)
Professor efetivo da Universidade Federal de Santa Catarina
Assessment of Reading in English as a Foreign Language: Investigating the Defensibility of Test Items
Currículo lattes


Daniela Lapoli Guimarães, 2005 (Prof. José Roberto O’Shea)
Tradutora
Words that Sing, Music that Speaks: Sounds and Songs in William Shakespeare’s Romeo and Juliet in Performance
Currículo lattes


Adriane Marie Salm, 2005 (Prof. José Luiz Meurer)
Professora efetiva da  Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR)
Inter-Institutional Agreements for Academic International Cooperation: A Discursive Investigation of Roles Prescribed to Higher Education Institutions
Currículo lattes


Tacel Ramberto Coutinho Leal, 2006 (Profª Maria Lúcia Milléo Martins)
Professor efetivo da Universidade Estadual de Londrina
Daring Art: Erotic Imagery in the Poetry of Walt Whitman and Adrienne Rich
Currículo lattes


Maria Ester Wollstein Moritz, 2006 (Prof. José Luiz Meurer)
Professora efetiva da Universidade Federal de Santa Catarina
A Contrastive Genre Study of Conclusions as Components of Research Articles across PL1, EL1 and EL2
Currículo lattes


Danielle Barbosa Lins de Almeida, 2006 (Profª Viviane Maria Heberle)
Professora efetiva da Universidade Federal da Paraíba. Bolsista de Produtividade em Pesquisa do CNPq
Icons of Contemporary Childhood: A Visual and Lexicogrammatical Investigation of Toy Advertisements
Currículo lattes


Augusto Buchweitz, 2006 (Profª Lêda Maria Braga Tomitch)
Professor da Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul. Bolsista de Produtividade em Pesquisa do CNPq
Two languages, Two Input Modalities, One Brain: An FMRI Study of Portuguese-English Bilinguals and Portuguese Listening and Reading Comprehension Effects on Brain Activation
Currículo lattes


Lúcia de Almeida e Silva Nascimento, 2006 (Prof. Francis Henrik Aubert)
Tradutora juramentada SC
Investigating Norms in the Brazilian Official Translation of Semiotics Items, Culture-Bound Items, and Translator’s Paratextual Interventions
Currículo lattes


Raquel Carolina Souza Ferraz D’Ely, 2006 (Profª Mailce Borges Mota)
Professora efetiva da Universidade Federal de Santa Catarina
A Focus on Learner’s Metacognitive Processes: The Impact of Strategic Planning, Repetition, Strategic Planning plus Repetition and Strategic Planning for Repetition on L2 Oral Performance
Currículo lattes


Édina Pereira Crunfli, 2006 (Prof. Sérgio Luiz P. Bellei)
Professora colaboradora da Universidade Estadual do Norte do Paraná
Postcolonial Lawrence: The Mexican Connection
Currículo lattes


Andréia Schurt Rauber, 2006 (Profª Barbara O. Baptista)
Linguista/Gerente de Projetos do Appen Butler Hill , Estados Unidos
Perception and Production of English Vowels by Brazilian EFL Speakers
Currículo lattes


Francisco Osvanilson Dourado Veloso, 2006 (Prof. José Luiz Meurer)
Professor efetivo da Universidade Federal do Acre
“Never Awake a Sleeping Giant”: A multimodal Analysis of Post 9-11 Comic Books
Currículo lattes


Sinara de Oliveira Branco, 2007 (Prof. Markus J. Weininger)
Professora efetiva da Universidade Federal de Campina Grande
The Application of Chesterman’s (1997 & 2000) Translation Strategies to the Analysis of Translated Online Journalistic Texts Following the Nordian (1991 & 1997) Functionalist Approach
Currículo lattes


Maria Elizabeth da Costa Gama, 2007 (Prof. José Luiz Meurer)
Professora da Universidade do Vale do Itajaí
A Discursive Investigation of the Representation of Brazilian Public School Education in a World Bank Report
Currículo lattes


Uma Viswanathan, 2007 (Prof. Sérgio Luiz P. Bellei)
Polyphony in Midnight’s Children


Marcos Antonio Morgado de Oliveira, 2007 (Profª Viviane Maria Heberle)
Professor efetivo da Universidade Federal de Santa Catarina
The Discursive Construction of Identities: Urban Youth and Rap
Currículo lattes


Ingrid Fontanini, 2007 (Profª Lêda Maria Braga Tomitch)
Professora efetiva da Universidade Estadual de Maringá
An Investigation of L2 Reading Comprehension of Linear Texts and Hypertexts and Working Memory Capacity
Currículo lattes


Loreni Teresinha Machado, 2007 (Profª Viviane Maria Herbele)
Professora efetiva da Universidade Estadual de Londrina
Presenting Evidence in Court: A Trial of Two Tales
Currículo lattes


Lílian Cristine Hübner, 2007 (Profª Lêda Maria Braga Tomitch)
Professora efetiva da Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul. Bolsista de Produtividade em Pesquisa do CNPq
The Impact of Aging and Language Proficiency on the Interhemispheric Dynamics for Discourse Processing
Currículo lattes


Denize Nobre Oliveira, 2007 (Profª Barbara O. Baptista)
Professora efetiva do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Santa Catarina
The Effect of Perceptual Training on the Learning of English Vowels by Brazilian Speakers
Currículo lattes


Janaina Weissheimer, 2007 (Profª Mailce Borges Mota)
Professora efetiva da Universidade Federal do Rio Grande do Norte
Working Memory Capacity and the Development of L2 Speech production: An Exploratory Study
Currículo lattes


Joara Martin Bergsleithner, 2007 (Profª Mailce Borges Mota)
Professora efetiva da Universidade de Brasília
Working Memory Capacity, Noticing, and L2 Speech Production
Currículo lattes


Pedro Henrique Lima Praxedes Filho, 2007 (Profª Rosa Weingold Konder)
Professor efetivo da Universidade Estadual do Ceará
A Corpora Based Study of the Development of EFL Brazilian Learners’ Interlanguage: From Simplification to Complexification in the Light of Systemic-Functional Grammar
Currículo lattes


Alyson Elizabeth Rosalind Steele Ganzo Weickert, 2007 (Prof. Apóstolo Nicolacópulos)
A Study of Power Microscenes in Journalistic Text
Currículo lattes


Graciela Rabuske Hendges, 2007 (Prof. José Luiz Meurer)
Professora efetiva da Universidade Federal de Santa Maria
Tackling Genre Classification: The Case of HTML Research Articles
Currículo lattes


Rossana de Felippe Bohlke, 2008 (Profª Viviane Maria Heberle)
Professora efetiva da Universidade Federal do Rio Grande
Constructing Ideal Body Appearance for Women: A Multimodal Analysis of a TV Advertisement
Currículo lattes


Anderson Alves de Souza, 2008 (Prof. José Luiz Meurer)
Professor efetivo da Universidade Federal da Paraíba
Do the right, be Firm, be Fair: A Systematic Functional Investigation of National Anthems Written in English
Currículo lattes


Joseph Mark Rega, 2008 (Prof. Sérgio Luiz Prado Bellei)
English Language Fellowship, United States Department of State and Georgetown University, at the University of Nizwa, Sultanate of Oman
Andalusia Lost: Muslim-American Identity and Literature before and after September 11 2001
Currículo lattes 


Gelson Peres da Silva, 2008 (Profª Maria Lúcia Milléo Martins)
Professor efetivo da Universidade Federal do Pampa
W.H. Auden’s Inter-war Poetry: A Political Use of Ambiguity
Currículo lattes 


Maria da Glória Guará Tavares, 2008 (Profª Mailce Borges Mota)
Professora efetiva da Universidade Federal do Ceará
Pre-Task Planning, Working Memory Capacity, and L2 Speech Performance
Currículo lattes 


Melissa Bettoni, 2008 (Profª Rosana Denise Koerich)
Professora efetiva do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Santa Catarina
Perceptual Training and Word-Initial /s/-Clusters in BP/English Interphonology
Currículo lattes 


Luciane Baretta, 2008 (Profª Lêda Maria Braga Tomitch)
Professora efetiva da Universidade Estadual do Centro-Oeste do Paraná
The Process of Inference Making in Reading Comprehension: An ERP Analysis
Currículo lattes 


Denise Cristina Kluge, 2009 (Profª Barbara O. Baptista)
Professora efetiva da Universidade Federal do Paraná
Brazilian EFL Learners’ Identification of Word-Final /m-n/: Native /Nonnative Realizations and Effect of Visual Cues
Currículo lattes 


Kyria Rebeca Finardi, 2009 (Profª Mailce Borges Mota)
Professora efetiva da Universidade Federal do Espírito Santo
Working Memory Capacity and the Acquisition of a Syntactic Structure in L2 Speech
Currículo lattes


Ramayana Lira de Sousa, 2009 (Profª Anelise Reich Corseuil)
Professora da Universidade do Sul de Santa Catarina
Violent Images and the Images of Violence: The Politics of Violence in Urban Space in Contemporary Brazilian Cinema
Currículo lattes


Saionara Greggio, 2009 (Profª Gloria Gil)
Professora efetiva do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Santa Catarina
The Concept of the Teacher as a Reflective Professional and its Use in English Language Teacher Education in Brasil
Currículo lattes 


Dolores Aronovich Aguero, 2009 (Prof. José Roberto O’Shea)
Professora efetiva da Universidade Federal do Ceará
Strange Images of Death: Violence and the Uncanny in Five Productions of Macbeth
Currículo lattes 


Gicele Vergine Vieira, 2009 (Profª Mailce Borges Mota)
Professora efetiva do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Santa Catarina
Working Memory Capacity, Lexical Access and Proficiency in L2 Speech Production
Currículo lattes


Marimar da Silva, 2009 (Profª Gloria Gil)
Professora efetiva do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Santa Catarina
Teacher Knowledge in English Language Teacher Education: Weaving its Meaning in the Writings of Three Brazilian Applied Linguistics
Currículo lattes


Didiê Ana Ceni denardi, 2009 (Profª Gloria Gil)
Professora efetiva da Universidade Tecnológica Federal do Paraná
Flying Together towards EFL Teacher Development as Language Learners and Professionals through Genre Writing 
Currículo lattes


Alessandra Soares Brandão, 2009 (Profª Anelise Reich Corseuil)
Professora da Universidade do Sul de Santa Catarina
Lands in Transit: Imag (in) ing (Im) mobility in Contemporary Latin American Cinema
Currículo lattes


Mara Silvia Reis, 2010 (Profª Barbara O. Baptista)
Consultora Linguística do Appen Butler Hill Group , Estados Unidos
The Perception and Production of the English Voiceless Interdental Fricative /θ/ by Speakers of European French and Brazilian Portuguese
Currículo lattes


Miqueias Rodrigues, 2010 (Profª Gloria Gil)
Professor da Unversidad Católica Del Maule, Chile
The Hands Do Part of the Talking: A Study of Gestures in Explanatory Discourse
Currículo lattes


Elaine Espíndola Baldissera, 2010 (Profª Maria Lúcia Barbosa de Vasconcellos)
Professora da The Hong-Kong Polytechnic University
Illuminated the Analysis of the Translation Is: Systemic Functional Linguistics Strikes Yoda Back
Currículo lattes


Ladjane Maria Farias de Souza, 2010 (Profª Maria Lúcia Barbosa de Vasconcellos)
Interlingual Re-Instantiation: A Model for a New and more Comprehensive Systemic Functional Perspective on Translation
Currículo lattes


Aline de Mello Sanfelici, 2011 (Prof. José Roberto O’Shea)
Professora da Universidade  Tecnológica Federal do Paraná
“We are Mock’d with Art”: Theatricalizing Devices in Performances of Shakespeare’s The Winter’s Tale
Currículo lattes


Jair João Gonzaga, 2011 (Profª Viviane Maria Heberle)
Professor efetivo do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Santa Catarina
Intricate Cases in Clauses in SFG Concerning The Grammar of Brazilian Portuguese
Currículo lattes


Vilmar Ferreira de Souza, 2011 (Profª Maria Lúcia Vasconcellos)
Professor efetivo da Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-Brasileira
Power Relations in Padre Cícero’s Political Letters: A Critical Discourse Analysis in the Light of Systemic Functional Grammar
Currículo lattes


Sidnéa Nunes Ferreira, 2011 (Profª Viviane Maria Heberle)
Semiotic Change in Modern and Postmodern Time Advertisements: An Investigation Based on Systemic Functional Semiotics and Social Theory
Currículo lattes


Marina Barbosa de Almeida, 2011 (Prof. Sérgio Prado Bellei)
Professora na Queen’s University Belfast, Grã-Bretanha
Imagining Pain: The Representation of Violence in BelovedPush and The Dew Breaker
Currículo lattes


Neide Garcia Pinheiro, 2011 (Profª Anelise Reich Corseuil)
Professora efetiva na Universidade Estadual do Centro-Oeste do Paraná
The Art of Being Aboriginal: Films and Aboriginal Cultures in Canada
Currículo lattes


Donesca Cristina Puntel Xhafaj, 2011 (Profª Mailce Borges Mota)
Professora efetiva da Universidade Federal de Santa Catarina
L1 Literacy and L2 Learning: Connecting the Dots
Currículo lattes


Maria Teresa Collares, 2012 (Profª Anelise Reich Corseuil)
Professora efetiva do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Santa Catarina
Reconstructions of Brazilian Gaucho Identity in Contemporary Productions: Anahy de las Missiones, Netto Perde sua Almae A Casa das Sete Mulheres
Currículo lattes


Fábio Alexandre Silva Bezerra, 2012 (Profª Viviane Maria Heberle)
Professor efetivo da Universidade Federal da Paraíba
Language and Image in the Film Sex and the City: A Multimodal Investigation of the Representation of Women
Currículo lattes


Roseli Gonçalves do Nascimento, 2012 (Profª Viviane Maria Heberle)
Professora efetiva da Universidade Federal de Santa Maria
Research Genres and Multiliteracies: Channelling the Audience’s Gaze in Powerpoint Presentations
Currículo lattes


Flávia Azevedo, 2012 (Prof. Marco Antonio Esteves da Rocha)
Professora efetiva da Universidade Tecnológica Federal do Paraná
The Problem of Codifying Linguistic Knowledge in Two Translations of Shakespeare’s Sonnets: A Corpus-based Study
Currículo lattes


Gisele Luz Cardoso, 2012 (Profª Mailce Borges Mota)
Professora efetiva do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Santa Catarina
The Effects of CALL on L2 Vocabulary Acquisition: An Exploratory Study
Currículo lattes


Gabriela Eltz Brum, 2013 (Profª Maria Lúcia Milléo Martins)
Professora particular de ingles
“Ink on [Their] Hands Like Bomb Residue”: Poetics of War in The Writings of Dionne Brand and June Jordan”
Currículo lattes


Márcia Regina Pawlas Carazzai, 2013, (Profª Gloria Gil)
Professora efetiva da Universidade Estadual do Centro-Oeste do Paraná
The Process of Identity (re)Construction of Six Brazilian English Language Learners: a poststructuralist qualitative study
Currículo lattes


João Fábio Sanches Silva, 2013 (Profª Gloria Gil)
Professor efetivo da Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul
The Construction of English Teacher Identity in Brazil: a study in Mato Grosso do Sul
Currículo lattes


Márcia Cristine Agustini, 2013 (Profª Eliana de Souza Ávila)
Professora particular de ingles
Crackin’ The Code of Race: Post-1980s Novels and Post-Race Discourses
Currículo lattes


Giana Targanski Steffen, 2013 (Profª Viviane Maria Heberle)
Professora efetiva da Universidade da Integração Internacional da Lusofonia Afro-Brasileira
“Legends in Liquid Modernity: A Critical Discourse Analysis of Contemporary Urban Legends”
Currículo lattes


Raphael Albuquerque de Boer, 2014 (Prof. José Soares Gatti Junior)
Professor efetivo da Universidade Federal do Rio Grande
Who is going to save the final girl? The politics of representation in the films HALLOWEEN and THE SILENCE OF THE LAMBS
Currículo lattes


Vanúbia Araújo Laulate Moncayo, 2014 (Profª Viviane Maria Heberle)
Professora efetiva da Universidade Estadual do Amazonas
A sustainability cosmology: An analysis of a ‘green’ company´s sustainability report
Currículo lattes


Cláudia Marchese Winfield, 2014 (Profª Lêda Maria Braga Tomitch)
Professora efetiva da Universidade Tecnológica Federal do Paraná
Inferential profiles emerging from reading for summarization and reading for translation tasks: An exploratory study
Currículo lattes


Renata Lucena Dalmaso, 2015 (Profª Susana Bornéo Funck)
Professora adjunta na Universidade Federal do Sul e Sudeste do Pará (Unifesspa)
Disability and metaphor in the graphic memoir
Currículo lattes


Matias Cobertt Garcez, 2015 (Profª Maria Lúcia Milléo Martins)
Professor titular da Universidade Federal de Santa Catarina
Gil Scott-Heron: Resistance Through Rhythm and Poetry
Currículo lattes


Marcia Tiemy Morita Kawamoto, 2016 ( Profª Anelise Reich Corseuil)
Professora no Instituto Federal de Santa Catarina – Campus Canoinhas
The question of time in science fiction films: an investigation on modernism, postmodernism and post-postmodernism(?)
Currículo lattes


Fabiana Vanessa Achy de Almeida, 2016 (Profª Leda Maria Braga Tomitch)
Professora na Universidade Tecnológica Federal do Paraná – Campus Curitiba
Early reading skills in low SES at risk English language learners: Effects of multisensory structured language intervention
Currículo lattes


Cyntia Bailer, 2016 (Profª Lêda Maria Braga Tomitch)
Professora na Universidade Regional de Blumenau e colaboradora do Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGE/FURB)
The neural processing of sentences in bilinguals and monolinguals: The fMRI study of Portuguese-English bilinguals and Portuguese monolnguals reading comprehension effects on brain activation
Currículo lattes


Alexander Martin Gross, 2016 (Prof. José Roberto Basto O’Shea)
Pesquisador independente, sem vínculo empregatício
The abstracts and brief chronicles” of the city: Shakespeare’s Globe Tragedies and their Conditions of Performance
Currículo lattes


Viviane D’Avila Heidenreich, 2016 ( Profª Susana Borneo Funck)
Professora aposentada de 1 e 2 graus do Instituto Federal de Santa Catarina.
Olive Schreiner: An Early Postcolonial Voice?
Currículo lattes


Rafael Matielo, 2016 (Profª Roberta Pires de Oliveira)
Professor Adjunto A-1 da Universidade Federal de Uberlândia e Coordenador do Curso de Letras-Inglês a Distância (UAB)
Intralingual subtitles, interlingual subtitles, and L2 development: An exploratory study with EFL learners
Currículo lattes


Caroline de Araújo Pupo Hagemeyer, 2016 ( Prof. Richard Malcoln Coulthard)
Professora do estado do Paraná – Núcleo R. de Guarapuava e adjunto I na UNICENTRO.
Attention! Read it Carefully! On the (in)efficiency of warning labels
Currículo lattes


Fábio Santiago Nascimento, 2016 (Profª Débora de Carvalho Figueiredo)
Professor de inglês pela Prefeitura Municipal de Florianópolis.
Social/Sexual ‘borderlands’: Narratives of masculinity and same-sex desire in Brazil
Currículo lattes


Pâmela Freitas Pereira Toassi, 2016 (Profª Mailce Borges Mota)
Professora Adjunta do Departamento de Estudos da Língua Inglesa, suas Literaturas e Tradução e do Programa de Pós-Graduação em Estudos da Tradução da Universidade Federal do Ceará (UFC)
Investigating lexical access in multilinguals: A study on the processing of English as L3
Currículo lattes


Márcia de São Thiago Rosa, 2016 ( Profª Adriana De Carvalho Kuerten Dellagnelo)
Professora da Carreira de Magistério no Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Paraná, Campus Telêmaco Borba
Unveiling teacher learning: An investigation on the role of narratives and dialogic mediation on concept development
Currículo lattes


Bruna Batista Abreu, 2016 (Prof. Richard Malcoln Coulthard)
Professora de Inglês no Colégio Logosófico Gonzalez Pecotche, Unidade Florianópolis
Investigating Plagiarism in the Academic Context
Currículo lattes


Kátia Eliane Muck, 2016 (Profª Viviane Maria Heberle)
Professora Adjunta I, no curso de Marketing da Faculdade CESUSC, e no Mestrado Profissional em Práticas Transculturais no Centro Universitário FACVEST.
Contributions of Peer-Review Activity For The Teaching-Learning Process in Online Education: New Paths For Language Teacher Education
Currículo lattes


Martha Julia Martins de Souza, 2016 (Prof. Richard Malcoln Coulthard)
Professora do curso de Letras / Português-Inglês e do Programa de Pós-Graduação em Letras – PPGL da Universidade Federal de Roraima
Advertising in (neo)liberal times: a socio-semiotic investigation at Avenida Paulista
Currículo lattes


Fernando Zan Vieira, 2016 (Profª Anelise Reich Corseuil)
Professor efetivo de História na Rede Pública de Ensino do Estado do Paraná e Professor nos cursos de Filosofia e Letras na Faculdade Sant’Ana
The Changing Role Of Nazi Characters In Schindler’s List, Valkyrie and The Reader
Currículo lattes


Silvia Cristina Barros de Souza Hall, 2016 ( Profª Gloria Gil)
Professora do programa de Letras da Universidade Federal do Oeste do Pará- UFOPA
“I Speak English, But I am Still Me” – The Roles Of English in Alter do Chao, Pará
Currículo lattes


Claudia Santos Mayer, 2017 ( Profª Eliana de Souza Avila) 
Professora Efetiva na Faculdade de Filosofia, Ciências e Letras de União da Vitória, FAFIUV
Troubling Queer Metronormativity In Latin American Contexts: Intersectionally In Madame Satã, XXY, And Pelo Malo
Currículo lattes


Renata Gonçalves Gomes, 2017 (Profª Magali Sperling Beck)
Professora Efetiva na Universidade Federal de Paraíba, UFPB
Reading J.D. Salinger´s Glass Family Stories Through the 1960s Countercultural Perspective
Currículo lattes


Leonice Passarella Dos Reis, 2017 ( Profª Rosane Silveira)
Professora efetiva na Escola de Aprendizes-Marinheiros de Santa Catarina, EAMSC
What do you mean? Nuclear Stress in English as an International Language: Uses and Interpretations
Currículo lattes


Deise Caldart Roscioli, 2017 ( Profª Lêda Maria Braga Tomitch)
Professora no Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul, IFRS – Campus Sertão
The Relationship Between Technical High School Brazilian Students’ Working Memory Capacity, Pre-Reading Activities, And Inference Generation In Reading Comprehension In L2
Currículo lattes


Maristela Campos, 2017 ( Profª Drª Maria Lúcia Milléo Martins)
Professora de Inglês no Colégio de Aplicação – UFSC, CA-UFSC
Komunyakka, Clarke, And Pereira: Jazz, Blues, And Samba Poetics
Currículo lattes


Fernanda Ramos Machado, 2017 ( Profª Drª Glória Gil)
Professora e assessora de Línguas Estrangeiras no Instituto Federal de Santa Catarina – IFSC, Campus Florianópolis
The process of English language teachers’ professional identity (re)construction at IFSC: An interpretative qualitative study
Currículo lattes


André Luís Specht, 2017 ( Profª Drª. Raquel Carolina Souza Ferraz D’Ely)
Professor Adjunto A da Universidade Estadual do Centro-Oeste – UNICENTRO, Campus Irati
Is Strategic Planning Enough? Investigating The Impact Of Two Types Of Strategy Instruction On Students’ Oral Planned Performance
Currículo lattes


Renata Gomes Luis, 2017 ( Profª Drª. Glória Gil)
Professora efetiva de inglês do Colégio de Aplicação da Universidade Federal de Santa Catarina, CA – UFSC
The process of professional identity construction of student-teachers of English during the Student Teaching
Currículo lattes 


Fernanda Delatorre, 2017 ( Profª Drª. Rosane Silveira)
Servidora técnica-administrativa em educação na Universidade Federal de Santa Catarina
Intelligibility Of English Verbs Ending In – ed For Brazilian Learners Of English Listeners 
Currículo lattes


Leonilda Procailo, 2017 (Profª Drª. Lêda Maria Braga Tomitch)
Professora Efetiva na Universidade Estadual do Centro-Oeste, UNICENTRO
Reading Digital Texts in L2 to Criticize and to Summarize: Working Memory Capacity and Cognitive Strategies Accounting for Differences in Processes and Products of Reading
Currículo lattes


Alison Roberto Gonçalves, 2017 (Profª Drª. Rosane Silveira)
Professor Adjunto I na área de Inglês do Departamento de Letras Estrangeiras Modernas (DELEM), da Universidade Federal do Paraná (UFPR)
The orthographic signature in second language speech acquisition and processing
Currículo lattes


Anna Belavina Kuerten, 2017 (Profª Drª. Mailce Borges Mota)
Investigating Syntactic Priming During Sentence Comprehension in Developmental Dyslexia: Evidence for behavioral and neuronal effects
Currículo lattes


Verônica Pereira Coitinho Constanty, 2018 (Profª Drª. Viviane Maria Heberle)
Professora efetiva da Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE) atuando no curso de Letras: Português-Inglês-Alemão-Espanhol.
Verbal and visual intermodal relations and the construction of interpersonal meanings in children’s picture books
 Currículo lattes


Raquel Cristina Mendes de Carvalho, 2018 (Profª Drª. Adriana de Carvalho Kuerten Dellagnelo)
Professora nível adjunto A, da Universidade Estadual do Centro-Oeste, UNICENTRO
Intersubjective Contributions on the Development of Teachers’ Intrasubjectivity in a Continuing Teacher Education Program
Currículo lattes


Priscila Fabiane Farias, 2018 (Profª Drª. Raquel Carolina Souza Ferraz D’Ely)
Professora Adjunto A1 na Universidade Federal de Santa Catarina, UFSC
Critical EFL and Critical Literacy: The Impact of Designing and Implementing a Cycle of Tasks in a Public School Setting for Critical Language and Critical Literacy Development
Currículo lattes


Camila Alvares Pasquetti, 2018 (Prof Dr. Lincoln Paulo Fernandes)
Professora autônoma de inglês e português para estrangeiros, tradutora e revisora (inglês-português) 
The translation of travel books for 
Currículo lattes


Nadia Karina Ruhmke, 2018 (Profª Drª. Adriana de Carvalho Kuerten Dellagnelo)
Professora de língua inglesa no Colégio de Aplicação – UFSC,CA
Practice Teaching as a Tool to Promote Concept Development: A Sociocultural Study
Currículo lattes


Melina Pereira Savi, 2018 (Profª Drª. Cláudia Junqueira de Lima Costa)
Bolsista Pós-Doutorado na Universidade Federal de Santa Catarina – UFSC
Ursula K. Le Guin: Otherwordly Literature for Nonhuman Times
Currículo lattes


Litiane Barbosa Macedo, 2018 (Profª Drª. Débora de Carvalho Figueiredo)
Professora na Universidade Federal de Santa Catarina, UFSC
Gender studies in African Contexts: A Critical Discourse Analysis of Gender Narratives from Female Cape Verdean Researchers
 Currículo lattes


Jair Gonçalves Martins, 2018 (Profª Drª. Roberta Pires de Oliveira)
Professor na Universidade de Cabo Verde, UNICV
Cross-linguistic influence in multilingual contexts: the processing and acquisition L3 English datives by Cape Verdean-Portuguese bilinguals
Currículo lattes


Arthur de Vasconcellos Mehanna, 2018 (Profª Drª. Maria Lúcia Milléo Martins)
Women’s Surrealism and the Posthuman: The Poetry of Beatriz Hausner
Currículo lattes


Danielle Amanda Raimundo da Silva, 2018 (Prof Dr. Lincoln Paulo Fernandes)
Professora de Inglês, atuando no Ensino Bilíngue do SESC-SC, Unidade Araranguá
Translator’s voice and illustrator’s choices in Children’s Literature: A case study on “Me in the Middle”, a relay translation of “Bisa  Bia, Bisa  Bel” by Ana Maria Machado
Currículo lattes


Carlos Eduardo da Silva, 2018 (Prof Dr. Lincoln Paulo Fernandes)
Colaborador na International Association for Translation and Intercultural Studies, IATIS como Designer e diagramador do IATIS Bulletin
Corpus Mining: A New Perspective on Translation Studies
Currículo lattes


Sabrina Silveira de Souza Jorge, 2018 (Prof Dr. Richard Malcolm Coulthard)
Professora de Língua Inglesa nos cursos de Tecnologia em Marketing e Análise e Desenvolvimento de Sistemas na Faculdade Cesusc
Analysing Brazilian Police Interviews in Cases of Violence against Women
Currículo lattes


George Alexandre Ayres de Menezes Mousinho, 2018 (Prof Dr. José Soares Gatti Júnior)
Professor na Universidade Federal de Santa Catarina – UFSC
Bombs and Ruins: a Comparative Study of Apocalyptic/Post-Apocalyptic Audiovisual Narratives from the Cold War and Beyond
Currículo lattes


Filipe dos Santos Ávila, 2018 (Prof Dr. Jose Roberto Basto O’Shea)
Professor da Escola Internacional de Joinville e Professor da Universidade da Região de Joinville
The Politics of Violence In Five Productions of William Shakespeare’s Titus Andronicus
Currículo lattes


Meggie Rosar Fornazari, 2018 (Prof Dr. Lincoln Paula Fernandes)
Tradutora profissional atuando na tradução de artigos científicos, pesquisa de mercado e localização de games
A Metalanguage Study on Instructional Videos: The Brazilian Localization of “Magic The Gathering”
Currículo lattes


Leonardo da Silva, 2018 (Profª Drª Raquel Carolina Souza Ferraz D’Ely)
Professor de Inglês no Instituto Federal de Santa Catarina, IFSC, Campus São José
Teaching English for Critical Language Development: Investigating the implementation of a critical cycle of tasks in the context of basic and technological education
 Currículo lattes


Ketlyn Mara Rosa, 2019 (Profª Drª Anelise Reich Corseuil)
Coordenadora Pedagógica e Professora do Curso de Letras Inglês EAD do Centro Universitário Estácio de Santa Catarina
The Contours of an Exploding Territory: Landscape and Technology in Contemporary War Film
Currículo lattes


Pedro Gustavo Rieger, 2019 (Profª Drª Debora de Carvalho Figueiredo)
Professor efetivo da Faculdade de Letras na Universidade Federal de Alagoas, UFAL
Neuronarratives, Neuropolitics and the pharmaceuticalisation of mental health: Connecting the dots in the judicial discourse about attention deficit and hyperactivity disorder
Currículo lattes


Avital Grubstein De Cykaman, 2019 (Profª Drª Claudia Junqueira de Lima Costa)
Minority Multiworlds: Difference, Trauma and the Body in Fiction by Lore Segal, Dionne Brand and Edwidge Danticat
Currículo lattes


Juliane Regina Trevisol, 2019 (Profª Drª Raquel Carolina Souza Ferraz D’Ely)
Professora assistente da Universidade do Estado da Bahia (UNEB) – Campus IV Jacobina, Coordenadora do grupo de pesquisa FALE – Formação em Linguagem e Ensino (UNEB) e como pesquisadora do grupo AQUILES (UFSC)
Investigating L2 leaners’ oral production and perception of a cycle of tasks with digital storytelling: An exploratory study in technology-mediated TBLT
Currículo lattes


Rodrigo Schaefer, 2019 (Profª Drª Gloria Gil)
Professor do Instituto Federal Catarinense, IFC – Campus Brusque
The Co-Construction of Interculturality In The Project Teletandem Brasil: Foreign Languages For All
Currículo lattes


Nayara Nunes Salbego, 2019 (Prof Dr Celso Henrique Soufen Tumolo)
Professora no Instituto Federal de Santa Catarina, IFSC – Campus Araranguá

Online Oral Negotiated Interaction: A Study Of Beginners Using Whatsapp
Currículo lattes


Caroline Chioquetta Lorenset, 2019 (Prof Dr Celso Henrique Soufen Tumolo)
Professora no Instituto Federal de Santa Catarina, IFSC – Campus Florianópolis
Foreign Language Acquisition and Digital Games Playing: A Focus on Vocabulary Development
Currículo lattes 


Mayara Volpato, 2019 (Profª Drª Gloria Gil)
Professora no Colégio Catarinense

Is the Gap between Theory and Practice Bridgeable? A Qualitative Study on the Development of Intercultural and Symbolic Competence in the Additional Language Classroom
Currículo lattes


Janaina Mirian Rosa, 2019 (Prof Dr José Roberto Basto O’Shea)
“I doubt some foul play”: A Contextual Analysis of Four Political Productions of Shakespeare’s Hamlet
Currículo lattes


Marina Martins Amaral, 2019 (Prof Dr José Roberto Basto O’Shea)
Reminiscence of Images: Pictorial Representation of Shakespeare’s Ophelia in Western Art
Currículo lattes


Jeová Araújo Rosa Filho, 2019 (Profª Drª Gloria Gil)
Professor assistente no curso de graduação em Letras com habilitação em Inglês da Universidade Federal Rural do Semi-Árido (UFERSA), campus Caraúbas (RN)
The theoretical, methodological and interactional dimensions of an intercultural praxis: insights from a qualitative research
Currículo lattes


Maria Rosa da Silva Costa, 2019 (Profª Drª Adriana de Carvalho Kuerten Dellagnelo)
Professora no Instituto Federal de Santa Catarina – IFSC, atuando nos cursos Técnicos e de Formação Inicial e Continuada.
Pursuing teacher professional development: a sociocultural study on the use of the EPOSTL in combination with class activities
Currículo lattes


Patrícia Bronislawski Figueredo, 2020 (Profª Drª Anelise Reich Corseuil)
Reader and audience response to the death of Sherlock Holmes: from magazine (short stories – 1890s) to the TV series Sherlock (2010s)
Currículo lattes


Olegario Da Costa Maya Neto, 2020 (Profª Drª Anelise Reich Corseuil)
Servidor Público na Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul, UEMS. 
El Che Vive: Cinema, Memory, Politics and Art
Currículo lattes


Dayane Evellin de Souza Francisco, 2020 (Profª Drª Maria Lúcia Milléo Martins)
Professora Substituta na Carreira de Magistério Superior na Universidade Federal do Paraná.
Being Black: Race, Hair Politics, Love and Diasporic Identities in Americanah
Currículo Lattes


Domingos Soares de Souza Neto, 2020 (Prof Dr Lincoln Paulo Fernandes)
The Translation of Story-specific Language in Fictional World Animated Series: A Corpus-based Study
Currículo Lattes


Paola Gabriella Biehl, 2020 (Profª Drª Adriana de Carvalho Kuerten Delagnello)
The Impact of a Teacher Educator’s Mediational Strategies on a Novice Teacher’s Development of Pedagogical Concepts
Currículo Lattes


Cybelle Saffa da Cunha Pereira Soares, 2021 (Prof Dr Lincoln Paulo Fernandes)
From Purification to Preposterous Violence: A Corpus-Based Study on the Semantic Prosody of Violence in the (re)translation and (re)writings of Jacobs’ Fairy Tales
Currículo Lattes


Felipe Antônio de Souza, 2021 (Profª Drª Viviane Maria Heberle)
“The World Could Always Use More Heroes”: A Social Semiotic Analysis of The Game Overwatch
Currículo Lattes


Yasmim Pereira Yonekura, 2021 (Profª Drª Alessandra Soares Brandão)
Servidora Pública na Universidade Federal do Pará, UFPA
“Tell my Travelling Shoes: An Intersectional Black Feminist Analysis regarding Identity and Displacement in All God’s Children Need Travelling Shoes, Americanah and Um Defeito de Cor”
Currículo Lattes


 Danielle dos Santos Wisintainer, 2022 (Profª Drª Mailce Borges Mota)
Carry on and cross your fingers: a psycholinguistic approach to phrasal verbs and idioms in English
Currículo lattes


Thayse Madella, 2022 (Profª Drª Alessandra Soares Brandão)
Cartography of Xicana Desire
Currículo lattes


Bruno Coriolano de Almeida Costa, 2022 (Profª Drª Rosane Silveira)
Servidor Público na Universidade Federal Rural do Semi-Árido, UFERSA
The Architecture of Beliefs:
Teachers and Learners’ Belief Systems about L2 Pronunciation Teaching and Learning in EFL Classes in a Brazilian Context
Currículo lattes


Fabio Coura de Faria, 2022 (Profª Drª Claudia Junqueira de Lima Costa)
Roots and Routes: The Cultural Politics and Translocality of Hip Hop and Heavy Metal
Currículo lattes


Jane Helen Gomes de Lima, 2022 (Profª Drª Adriana de Carvalho Kuerten Delagnello)
TRACING THE DEVELOPMENT OF THE CONCEPT OF ENGLISH AS A LINGUA FRANCA IN IN-SERVICE SCHOOLTEACHERS OF A MUNICIPAL PUBLIC BASIC EDUCATION SYSTEM: A SOCIOCULTURAL – BASED STUDY
Currículo lattes


Bruno de Azevedo, 2022 (Profª Drª Lêda Maria Braga Tomitch)
Professor na Instituição Federal de Santa Catarina, IFSC
Does working memory capacity predict multitasking performance? an investigation of literal and inferential comprehension in bilinguals’ hypertext reading while listening to music
Currículo lattes


Daniel Reschke Pires, 2022 (Prof Dr Celso Henrique Soufen Tumolo)
Servidor Público – Colégio de Aplicação UFSC
An investigation of an ASR-based mobile application and its effects on speech intelligibility

Currículo lattes


Marinho Cristiel Bender, 2022 (Prof Dr Celso Henrique Soufen Tumolo)
EDUCATIONAL VIDEOS: ASSESSMENT OF THEIR PEDAGOGICAL FEATURES FOR L2 LEARNING
Currículo lattes


Fernanda Korovsky Moura, 2023 (Prof Dr José Roberto Basto O’shea) 
Farewell, King! – Staging the Middle Ages in Nineteenth-century London Performances of Shakespeare’s Richard II
Defesa em Cotutela com a Universidade de Leiden – Holanda
Currículo lattes


Sidnei Werner Woelfer, 2023 (Profª Drª Lêda Maria Braga Tomitch)
Positive Emotions, Working Memory Focus of Attention, and English as a Foreign Language Reading through Singing: reflections and proposals
Currículo lattes


Eloísa Dall’Bello, 2023 (Profª Drª Beatriz Kopschistz Xavier Bastos)
“In a world that fears the unfamiliar”: Multiculturalism and immigrants’ social agency in the short stories of Roddy Doyle, Roisín O’Donnell and Melatu Okorie
Currículo lattes


Andrey Felipe Martins, 2023 (Profª Drª Maria Rita Drumond Viana)
The Legacy of Miltonic Divorce: Uniting and Putting Asunder in Milton, Blake and Yeats
Currículo lattes


Mariana Lima Terres, 2023 (Profª Drª Viviane Heberle)
“DAENERYS TARGARYEN: THE VERBAL AND VISUAL REPRESENTATION OF A POWERFUL WOMAN IN THE HBO TV SERIES GAME OF THRONES”
Currículo lattes


 José Augusto Simões de Miranda, 2023 (Profª Drª Debora de Carvalho Figueiredo)
From Metaphors to (New) Identities: a Critical Discourse Analysis of HIV Campaigns in Brazil
Currículo lattes


Juliana do Amaral, 2023 (Profª Drª Lêda Maria Braga Tomitch)
Look how I navigate:
Video models as a potential tool to foster processing, learning, and misconception change when reading multiple documents in English (L2)
Currículo lattes